TGV (Train à Grande Vitesse) 25kV hoogspanningslijntransformator ten noorden van Lille, eigendom van SNCF.

Offline filtratie, rond de klok oliebehandeling, zuivering en drogen van de olie om uiteindelijk de isolatoren van de transformator te drogen.

Drogen van de olie met behulp van absorptie methode.

Bovenstaande foto: tijdens het vooraf vullen van de unit met nieuwe transformatorolie Shell Diala B Dried.

Het Buchholz-relais, gemonteerd tussen de transformator en de conserveringstank.

----------------------------------------- side note -----------------------------------

Buchholz relay

In the field of electric power distribution and transmission, a Buchholz relay is a safety device mounted on some oil-filled power transformers and reactors, equipped with an external overhead oil reservoir called a "conservator". The Buchholz relay is used as a protective device sensitive to the effects of dielectric failure inside the equipment. A generic designation for this type of device is "gas detector relay".

Two ball-shaped floats and two glass-enclosed reed switches are visible inside this cutaway view of a Buchholz relay. Source: https://en.wikipedia.org/wiki/Buchholz_relay

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Boven: Zuigaansluiting op de transformator, op dat moment was de temperatuur 3,2°C.

   

Boven: De retourleidingverbindingen naar de transformator.   

De gemeten doorslagspanning van 75kV van de nieuwe olie.

2009 10 05 SNCF Lille installation CJC unit Oct09 018

Het doel van de oliebehandeling was om de doorslagspanning van de olie in de transformator te herstellen door het watergehalte te verminderen, deeltjes te verwijderen en adsorptie van oxidatieproducten.

Klik op de knop "meer info" voor meer informatie over Transformatoroliën.

Meer info